Explore Malaysia and more!

Explore related topics

Bapa serah rotan pada pengetua dan amanahkan supaya merotan anaknya   Sebagai simbolik memberi amanah kepada pihak sekolah agar mendidik anaknya menjadi yang terbaik seorang bapa menyerahkan sebatang rotan kepada pengetua Sekolah Menengah (SM) Teknik Bukit Piatu di sini semalam.  Bapa serah rotan pada pengetua dan amanahkan supaya merotan anaknya  Zulkafly Ahmad 43 dari Kampung Pasir Puteh Bachang di sini berbuat demikian bagi memberi kebebasan kepada pihak sekolah untuk mengenakan hukuman…

Bapa serah rotan pada pengetua dan amanahkan supaya merotan anaknya Sebagai simbolik memberi amanah kepada pihak sekolah agar mendidik anaknya menjadi yang terbaik seorang bapa menyerahkan sebatang rotan kepada pengetua Sekolah Menengah (SM) Teknik Bukit Piatu di sini semalam. Bapa serah rotan pada pengetua dan amanahkan supaya merotan anaknya Zulkafly Ahmad 43 dari Kampung Pasir Puteh Bachang di sini berbuat demikian bagi memberi kebebasan kepada pihak sekolah untuk mengenakan hukuman…

Badminton Berpasukan Asia 2018 | Jadual & Keputusan   Kejohanan Badminton Berpasukan Asia akan berlangsung di Alor Setar Kedah dari 6 hingga 11 Februari ini. Pentas ini menjadi medan buat skuad Malaysia menempah tempat ke pusingan akhir Piala Thomas di Bangkok Mei depan. Skuad lelaki negara diundi dalam Kumpulan C bersama Taiwan Thailand dan Myanmar sementara skuad wanita berada dalam Kumpulan Y menghadapi cabaran pasukan dari Thailand Vietnam dan Filipina. Empat pasukan yang layak ke…

Badminton Berpasukan Asia 2018 | Jadual & Keputusan Kejohanan Badminton Berpasukan Asia akan berlangsung di Alor Setar Kedah dari 6 hingga 11 Februari ini. Pentas ini menjadi medan buat skuad Malaysia menempah tempat ke pusingan akhir Piala Thomas di Bangkok Mei depan. Skuad lelaki negara diundi dalam Kumpulan C bersama Taiwan Thailand dan Myanmar sementara skuad wanita berada dalam Kumpulan Y menghadapi cabaran pasukan dari Thailand Vietnam dan Filipina. Empat pasukan yang layak ke…

Dia boleh kekal jadi orang Islam jika dia mahu. Saya cuma mahu dia kembali ke pangkuan saya  M. Indira Gandhi   PASRAH M. Indira Gandhi reda jika anak perempuan bongsunya Prasana Diksa mahu kekal menjadi Muslim waima Mahkamah Persekutuan memutuskan untuk batal penukaran agamanya.  Dia boleh kekal jadi orang Islam jika dia mahu. Saya cuma mahu dia kembali ke pangkuan saya  M. Indira Gandhi  Saya tidak kisah apa pun agama yang Prasana pilih. Dia boleh kekal jadi orang Islam jika dia mahu. Saya…

Dia boleh kekal jadi orang Islam jika dia mahu. Saya cuma mahu dia kembali ke pangkuan saya M. Indira Gandhi PASRAH M. Indira Gandhi reda jika anak perempuan bongsunya Prasana Diksa mahu kekal menjadi Muslim waima Mahkamah Persekutuan memutuskan untuk batal penukaran agamanya. Dia boleh kekal jadi orang Islam jika dia mahu. Saya cuma mahu dia kembali ke pangkuan saya M. Indira Gandhi Saya tidak kisah apa pun agama yang Prasana pilih. Dia boleh kekal jadi orang Islam jika dia mahu. Saya…

Piala FA Malaysia 2018 | Jadual & Keputusan   Perlawanan Piala FA 2018 akan berlangsung pada 13 Februari ini. Melibatkan 40 pasukan dari Liga Super Liga Premier dan Liga FAM.  PIALA FA MALAYSIA 2018  PUSINGAN KELAYAKAN  13 FEBRUARI - 7 JULAI 2018  PERLAWANAN AKHIR  7 JULAI 2018  PUSINGAN PERTAMA  13 Februari 2018  PUSINGAN KEDUA  2 & 3 Mac 2018  PUSINGAN KETIGA  16 & 17 Mac 2018  SUKU AKHIR 1  6 & 7 April 2018  SUKU AKHIR 2  20 & 21 April 018  SEPARUH AKHIR 1  23 & 24 Jun 2018  SEPARUH AKHIR…

Piala FA Malaysia 2018 | Jadual & Keputusan Perlawanan Piala FA 2018 akan berlangsung pada 13 Februari ini. Melibatkan 40 pasukan dari Liga Super Liga Premier dan Liga FAM. PIALA FA MALAYSIA 2018 PUSINGAN KELAYAKAN 13 FEBRUARI - 7 JULAI 2018 PERLAWANAN AKHIR 7 JULAI 2018 PUSINGAN PERTAMA 13 Februari 2018 PUSINGAN KEDUA 2 & 3 Mac 2018 PUSINGAN KETIGA 16 & 17 Mac 2018 SUKU AKHIR 1 6 & 7 April 2018 SUKU AKHIR 2 20 & 21 April 018 SEPARUH AKHIR 1 23 & 24 Jun 2018 SEPARUH AKHIR…

Video ulas fakta gula dalam Milo mengelirukan kata Nestle   Fakta dalam video yang mengulas tentang minuman Milo dan tular di media sosial adalah mengelirukan kata Nestle.  Foto ReutersKUALA LUMPUR 30 Jan  Pengeluar makanan dan minuman Nestle Malaysia hari ini berkata fakta dalam video yang mengulas mengenai minuman malt bercoklat keluarannya Milo adalah mengelirukan.  Nestle dalam satu kenyataan berkata lebih 50 peratus daripada kandungan gula di dalam Milo datangnya secara semula jadi…

Video ulas fakta gula dalam Milo mengelirukan kata Nestle Fakta dalam video yang mengulas tentang minuman Milo dan tular di media sosial adalah mengelirukan kata Nestle. Foto ReutersKUALA LUMPUR 30 Jan Pengeluar makanan dan minuman Nestle Malaysia hari ini berkata fakta dalam video yang mengulas mengenai minuman malt bercoklat keluarannya Milo adalah mengelirukan. Nestle dalam satu kenyataan berkata lebih 50 peratus daripada kandungan gula di dalam Milo datangnya secara semula jadi…

Waris Syarikat Naza dan Berjaya bernikah hari ini?   KUALA LUMPUR : Waris kepada dua syarikat terbesar di Malaysia Naza Group dan Berjaya Group dipercayai bernikah pada satu majlis hari ini.  Bagaimanapun tiada kenyataan rasmi dibuat oleh SM Faliq SM Nasimuddin 33 tahun dan Chryseis Tan 30 tahun.  Pengerusi Eksekutif Bersama Kumpulan Naza SM Nasarudin SM Nasimuddin yang juga abang kepada SM Faliq telah memuat naik gambar mereka sah bergelar suami isteri di laman instagramnya.  Gambar sama…

Waris Syarikat Naza dan Berjaya bernikah hari ini? KUALA LUMPUR : Waris kepada dua syarikat terbesar di Malaysia Naza Group dan Berjaya Group dipercayai bernikah pada satu majlis hari ini. Bagaimanapun tiada kenyataan rasmi dibuat oleh SM Faliq SM Nasimuddin 33 tahun dan Chryseis Tan 30 tahun. Pengerusi Eksekutif Bersama Kumpulan Naza SM Nasarudin SM Nasimuddin yang juga abang kepada SM Faliq telah memuat naik gambar mereka sah bergelar suami isteri di laman instagramnya. Gambar sama…

Cambodian NGO sickened over lighter sentence for maid killers   Human rights group says Federal Court commuting death sentence and imposing of new 10-year jail term on lesser charge is distressing.  PETALING JAYA: A human rights NGO in Cambodia has denounced the decision by the Federal Court in Malaysia to reduce the punishment on a Penang couple convicted of starving to death their Cambodian maid.  Naly Pilorge director of the Cambodian League for the Promotion and Defence of Human Rights…

Cambodian NGO sickened over lighter sentence for maid killers Human rights group says Federal Court commuting death sentence and imposing of new 10-year jail term on lesser charge is distressing. PETALING JAYA: A human rights NGO in Cambodia has denounced the decision by the Federal Court in Malaysia to reduce the punishment on a Penang couple convicted of starving to death their Cambodian maid. Naly Pilorge director of the Cambodian League for the Promotion and Defence of Human Rights…

"Biar sampai 'terkeluar lidah' tuntutan Filipina terhadap Sabah tidak akan dilayan" - Anifah   KOTA KINABALU: Menteri Luar Datuk Seri Anifah Aman menegaskan tuntutan negara Filipina ke atas Sabah tidak akan dilayan sama sekali oleh Malaysia hatta mereka 'terkeluar lidah' sekalipun.  Menurut Anifah sekiranya tuntutan ini dilayani a boleh dilihat sebagai petanda kerajaan sedia ada bersetuju terhadap tuntutan itu dan beliau turut menegaskan tidak akan mengadakan sebarang perbincangan dengan…

"Biar sampai 'terkeluar lidah' tuntutan Filipina terhadap Sabah tidak akan dilayan" - Anifah KOTA KINABALU: Menteri Luar Datuk Seri Anifah Aman menegaskan tuntutan negara Filipina ke atas Sabah tidak akan dilayan sama sekali oleh Malaysia hatta mereka 'terkeluar lidah' sekalipun. Menurut Anifah sekiranya tuntutan ini dilayani a boleh dilihat sebagai petanda kerajaan sedia ada bersetuju terhadap tuntutan itu dan beliau turut menegaskan tidak akan mengadakan sebarang perbincangan dengan…

Kajian: Payudara wanita Malaysia antara paling kecil   Kajian saiz payudara dibuat terhadap sekitar 400000 wanita yang diukur menggunakan pita meter atau visual tiga dimensi.  Foto AFPLONDON 30 Jan  Kajian menunjukkan payudara wanita Asia Timur termasuk Malaysia paling kecil berbanding lima negara lain.  Memetik dapatan dari The Journal of Female Health Sciences perbandingan data dibuat melibatkan 108 negara lapor Tempo.  Payudara sekitar 400000 wanita pada usia antara 28 hingga 30 tahun…

Kajian: Payudara wanita Malaysia antara paling kecil Kajian saiz payudara dibuat terhadap sekitar 400000 wanita yang diukur menggunakan pita meter atau visual tiga dimensi. Foto AFPLONDON 30 Jan Kajian menunjukkan payudara wanita Asia Timur termasuk Malaysia paling kecil berbanding lima negara lain. Memetik dapatan dari The Journal of Female Health Sciences perbandingan data dibuat melibatkan 108 negara lapor Tempo. Payudara sekitar 400000 wanita pada usia antara 28 hingga 30 tahun…

Nak nangis anak TPM harap logo pelancongan ditukar   Paparan logo Visit Malaysia 2020 dikritik ramai termasuk anak timbalan perdana menteri.  Foto ihsan Facebook/Rizal HakimmKUALA LUMPUR 30 Jan  Anak timbalan perdana menteri Datuk Nurulhidayah Ahmad Zahid nak menangis melihat rekaan logo Visit Malaysia 2020.  Memuat naik logo tersebut semalam Nurulhidayah 39 tahun tanpa mengecam sesiapa berharap logo itu ditukar.  Saya tidak menentang apa-apa tapi ini..membuatkan saya ingin…

Nak nangis anak TPM harap logo pelancongan ditukar Paparan logo Visit Malaysia 2020 dikritik ramai termasuk anak timbalan perdana menteri. Foto ihsan Facebook/Rizal HakimmKUALA LUMPUR 30 Jan Anak timbalan perdana menteri Datuk Nurulhidayah Ahmad Zahid nak menangis melihat rekaan logo Visit Malaysia 2020. Memuat naik logo tersebut semalam Nurulhidayah 39 tahun tanpa mengecam sesiapa berharap logo itu ditukar. Saya tidak menentang apa-apa tapi ini..membuatkan saya ingin…

Malaysia bakal hasilkan vaksin miningitis bebas haiwan pertama di dunia   KUALA LUMPUR: Malaysia bakal menghasilkan vaksin bebas haiwan yang pertama di dunia bagi merawat penyakit meningitis.  Menerusi kerjasama AJ Biologics Malaysia (AJB Malaysia) AJ Vaksin dan Hilleman Laboratories (HL) fasa pertama projek ini akan bermula pada pertengahan tahun ini yang akan memfokuskan kepada kajian klinikal.  Ini juga merupakan pencapaian besar buat syarikat berkenaan memandangkan ia adalah kali pertama…

Malaysia bakal hasilkan vaksin miningitis bebas haiwan pertama di dunia KUALA LUMPUR: Malaysia bakal menghasilkan vaksin bebas haiwan yang pertama di dunia bagi merawat penyakit meningitis. Menerusi kerjasama AJ Biologics Malaysia (AJB Malaysia) AJ Vaksin dan Hilleman Laboratories (HL) fasa pertama projek ini akan bermula pada pertengahan tahun ini yang akan memfokuskan kepada kajian klinikal. Ini juga merupakan pencapaian besar buat syarikat berkenaan memandangkan ia adalah kali pertama…

Aku dah kaborrr pasal produk ni dulu tak nak dengar. Degil. Haaa kan dah kena  Ubat kurus jenama terkenal kena denda RM25 ribu kerana tidak berdaftar dengan KKM   Aku dah kaborrr pasal produk ni dulu tak nak dengar. Degil. Haaa kan dah kena  Ubat kurus jenama terkenal kena denda RM25 ribu kerana tidak berdaftar dengan KKM    Lambakan produk kesihatan atau supplemen yang dijual sama ada secara online atau di kedai-kedai jamu tidak diketahui selamat digunakan atau tidak. Paling penting sebagai…

Aku dah kaborrr pasal produk ni dulu tak nak dengar. Degil. Haaa kan dah kena Ubat kurus jenama terkenal kena denda RM25 ribu kerana tidak berdaftar dengan KKM Aku dah kaborrr pasal produk ni dulu tak nak dengar. Degil. Haaa kan dah kena Ubat kurus jenama terkenal kena denda RM25 ribu kerana tidak berdaftar dengan KKM Lambakan produk kesihatan atau supplemen yang dijual sama ada secara online atau di kedai-kedai jamu tidak diketahui selamat digunakan atau tidak. Paling penting sebagai…

Satu Malaysia tuduh saya pembunuh  Tertekan dikecam netizen guru doula buat laporan polis   Satu Malaysia tuduh saya pembunuh  Tertekan dikecam netizen guru doula buat laporan polis  9 Feb  Baru-baru ini seorang guru Doula telah dikecam netizen kerana dikatakan telah menjadi penyebab kepada kematian seorang bayi yang dilahirkan songsang oleh seorang wanita yang didakwa mengambil kelas Doula dengan Masyitah ini.  Doula adalah satu kaedah melahirkan anak tanpa perlu ubat-ubatan caesar dan…

Satu Malaysia tuduh saya pembunuh Tertekan dikecam netizen guru doula buat laporan polis Satu Malaysia tuduh saya pembunuh Tertekan dikecam netizen guru doula buat laporan polis 9 Feb Baru-baru ini seorang guru Doula telah dikecam netizen kerana dikatakan telah menjadi penyebab kepada kematian seorang bayi yang dilahirkan songsang oleh seorang wanita yang didakwa mengambil kelas Doula dengan Masyitah ini. Doula adalah satu kaedah melahirkan anak tanpa perlu ubat-ubatan caesar dan…

Data 220000 penderma organ Malaysia dan waris bocor admin Lowyat.net dicari polis   Lowyat.net  Polis akan memanggil pentadbir forum teknologi popularLowyat.netberikutan kebocoran data terbaru melibatkan 220000 penderma organ Malaysia dan waris mereka.  Ketua Polis Negara Tan Sri Mohamad Fuzi Harun berkata pihak Jabatan Siasatan Jenayah Komersial sedang mengkaji kes itu.  Fuzi bagaimanapun menyatakan bahawa adalah luar biasa bagi laporan mengenai kebocoran kedua-dua data itu semuanya berasal…

Data 220000 penderma organ Malaysia dan waris bocor admin Lowyat.net dicari polis Lowyat.net Polis akan memanggil pentadbir forum teknologi popularLowyat.netberikutan kebocoran data terbaru melibatkan 220000 penderma organ Malaysia dan waris mereka. Ketua Polis Negara Tan Sri Mohamad Fuzi Harun berkata pihak Jabatan Siasatan Jenayah Komersial sedang mengkaji kes itu. Fuzi bagaimanapun menyatakan bahawa adalah luar biasa bagi laporan mengenai kebocoran kedua-dua data itu semuanya berasal…

Video: Milo didakwa mengandungi 40 peratus kandungan gula dan diragui sebagai minuman sihat ini respon pengurusannya   Video: Milo didakwa mengandungi 40 peratus kandungan gula dan diragui sebagai minuman sihat ini respon pengurusannya  Beberapa hari yang lepas seorang individu di facebook melalui sebuah video membuat pendedahan mendakwa Milo mengandungi 40 peratus kandungan gula yang memberi kesan tidak baik kepada pengguna.  Ekoran daripada itu pelbagai respon yang diterima daripada…

Video: Milo didakwa mengandungi 40 peratus kandungan gula dan diragui sebagai minuman sihat ini respon pengurusannya Video: Milo didakwa mengandungi 40 peratus kandungan gula dan diragui sebagai minuman sihat ini respon pengurusannya Beberapa hari yang lepas seorang individu di facebook melalui sebuah video membuat pendedahan mendakwa Milo mengandungi 40 peratus kandungan gula yang memberi kesan tidak baik kepada pengguna. Ekoran daripada itu pelbagai respon yang diterima daripada…

Yang tak selamat tu Lemonex tiruan. Yang murah-murah tu. Yang membeli pun pergi cari yang murah. Dapat yang tiruan padan muka  Pengasas produk Lemonex tampil beri penjelasan   Yang tak selamat tu Lemonex tiruan. Yang murah-murah tu. Yang membeli pun pergi cari yang murah. Dapat yang tiruan padan muka  Pengasas produk Lemonex tampil beri penjelasan  8 Feb  Baru-baru ini timbul isu sebuah produk kuruskan badan yang semakin berkembang di pasaran yang dikatakan mengamdungi bahan terlarang dan…

Yang tak selamat tu Lemonex tiruan. Yang murah-murah tu. Yang membeli pun pergi cari yang murah. Dapat yang tiruan padan muka Pengasas produk Lemonex tampil beri penjelasan Yang tak selamat tu Lemonex tiruan. Yang murah-murah tu. Yang membeli pun pergi cari yang murah. Dapat yang tiruan padan muka Pengasas produk Lemonex tampil beri penjelasan 8 Feb Baru-baru ini timbul isu sebuah produk kuruskan badan yang semakin berkembang di pasaran yang dikatakan mengamdungi bahan terlarang dan…

Pinterest
Search